luni, 15 aprilie 2019

Cum ne deschidem un magazin on-line pe Etsy


Acum cateva zile,8 mai exact, va anuntam ca mi-am deschis un nou magazin pe Etsy. Si spun nou pentru ca eu aveam unul deschis in 2014 care din pacate nu a fost gestionat prea bine din nestiinta si nu prea a avut activitate. Atunci realizam bijuterii handmade si le aveam puse spre vanzare pe acel magazin. Acum insa sunt atrasa mai mult de croseta si imi place sa realizez multe chestii crosetate de aceea am vrut neaparat sa nu amestec domeniile si sa imi deschid un magazin separat.
Si am facut asta in urma invitatiei de la prietena mea Nicoleta care are si ea un magazin pe Etsy (il puteti accesa dand clik aici ) . In urma invitatie primite de la ea am primit gratis 40 de listari gratuite. Si asta e bine pentru ca pe Etsy,la fel si pe alte platforme de genul acesta ,se plateste fiecare listare a unui produs pus spre vanzare. In cazul Etsy se plateste 0,20 $ pentru fiecare produs nou pus la vanzare. 
Dupa ce am acceptat invitatia Nicoletei si am dus la bun sfarsit magazinul,am primit si eu oportunitatea de a invita prieteni sa isi faca un magazin pe Etsy .In urma invitatiei (click aici )facute de mine veti primi la inceput 40 de listari gratuite.
Ce nu am stiut de la inceput dar am aflat dupa ce am facut prima vanzare (la o saptamana dupa ce am deschis magazinul,adica ieri ) se ia si un comision din vanzare. Acest comision reprezinta 3,5% din pretul total plus 0,25 $.Si ca sa fiu mai exacta o sa va enumar aici costurile ce le puteti suporta pentru deschiderea unui magazin Etsy :

  1. Pentru a deschide un magazin on line - costurile sunt 0 adica acest lucru este gratuit.
  2. Listarea unui produs nou - 0,20 $ pentru fiecare produs la care se poate adauga maxim 5 fotografii ale aceluiasi produs sau aceluiasi model de produs.. Aceasta listare dureaza 4 luni.Dupa 4 luni daca produsul nu a fost vandut,puteti sa reinoiti listarea.Tocmai de aceea am recomandat sa acceptati invitatia mea pentru a primi 40 de listari gratuite,economisind astfel 8 euro
  3. Vanzarea unui produs - se taxeaza cu 3,5 % din valoarea produsului. Facand o simulare sa zicem ca scoatem la vanzare un produs ce costa 50 de euro,vom face un calcul simplu pentru ca nu toata lumea stie sa calculeze in procente:  (50:100 ) x 3,5 iar rezultatul obtinut este de 1,75€ . La aceasta suma se adauga comisionul de 0.25 $ care este un comision fix.
  4. Reinoire automata - 0,20 $ daca alegi optiunea de reinoire automata ( eu personal nu o folosesc )
V-am enumerat aceste costuri ca sa stiti de la inceput la ce sa va asteptati si daca vreti ca produsul vostru sa aibe un anumit pret veti adauga la pretul de vanzare aceste taxe (desi eu consider ca nu este vorba de o suma atat de mare incat sa imi minimizeze mult pretul pe care il obtin.)

Mai multe detalii gasiti aici.


Acestea fiind spuse trebuie sa mai stiti cateva lucruri importante .


  1. Poti deschide un magazin Etsy din orice tara doar ca descrierea lui si a produselor se va face intr-o limba de circulatie internationala ,mai putin limba romana.
  2. Preturile le puteti pune doar in valuta,nu exista optiunea de lei (RON )
  3. Preferabil ar fi sa aveti un cont in euro pe care sa il conectati magazinului vostru pentru ca daca atasati un cont in lei ,conversia din valuta in lei se taxeaza cu 2,5 % din suma totala a produsului excluse fiind taxele de transport.
  4. Inainte de a deschide un magazin Etsy verificati costurile de transport. Si puteti face asta pe site-ul postei din tara in care va aflati sau la distribuitorul dvs de incredere.
  5. in timpul configurarilor la magazinul dvs oferiti date corecte pentru ca puteti risca sa nu primiti plata pe produs.
  6. Aproape de finalul configurarilor este posibil sa vi se ceara sa incarcati o fotografie a unei carti de identitate pentru verificare. Si acest lucru trebuie sa il faceti pentru ca nu veti putea finaliza magazinul daca ei nu va dau acceptul ca verificarea a fost realizata.

Cam acestea voiam sa va spun in mare despre Etsy. Cum trebuie sa procedati pas cu pas va arat in clipul urmator. 

Sper ca v-a fost de folos acest articol. Si ca sa nu creez confuzie,specific ca toate informatiile date atat in video cat si in acest articol sunt informatii dobandite de mine dupa ce am studiat mai multe surse de informatii. Exista posibilitatea sa existe neconcordante intre cea ce eu am relatat eu aici si alte informatii de aceea daca stiti sigur ceva si vreti sa dati informatia mai departe scrieti un comentariu sub aceasta postare si eu voi face un update al articolului.
Atat pentru astazi! Pana data viitoare va urez sa fiti creative sa aveti vanzari multe si v-am pupat!
LA REVEDERE!!!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu