joi, 11 aprilie 2019

Buna ziua,dragi cititoare!
Astazi as vrea sa va scriu despre un model de dantela pe care mi l-a trimis o doamna pentru a-l explica.

Pentru ca din pacate timpul nu imi permite sa fac un video pe canalul meu de YouTube m-am gandit sa va scriu aici pas cu pas cum cred eu ca se realizeaza acest model de dantela.
Dupa parerea mea acest model incepe din mijlocul schemei,din punctul in care eu l-am marcat in urmatoarea fotografie cu rosu si pe care il voi denumi in timpul explicatiilor mele drept randul de lucru.


Acel rand este doar un lant de ochiuri sau daca doriti sa faceti aceasta dantela la terminatia unei bluze,acel rand este inlocuit cu un rand de picioruse scurte sau chiar ultimul rand lucrat.
Asa ca vom trece la randul urmator pe care il vom denumi randul 0 din partea A,pentru ca in schema nu e notat in nici un fel.
R0A -Vom face un ochi de lant  apoi,incepand din primul ochi vom face 3 picioruse alunecate in urmatoarele 3 ochiuri de pe randul de lucru,apoi 4 ochiuri de lant.

 In momentul acesta ne vom intoarce lucru pe partea din spate pentru a ne putea prinde cu un piciorus dublu in primul ochi de pe randul de lucru,primul din cele 3 picioruse alunecate facute la inceput:

R1A- Ne ridicam cu 3 ochiuri de lant 

Si ne intoarcem pe fata lucrului:

Acum vom lucra in cercul format de cele 4 ochiuri de lant ,8 picioruse duble care impreuna cu cele 3 ochiuri de lant pe care le-am facut mai inainte(le vom considera un piciorus dublu) va forma un numar total de 9.

si inchidem randul cu un piciorus alunecat in cel de al 4 ochi liber de pe randul de lucru:
 Facem 3 picioruse alunecate in urmatoarele 3 ochiuri apoi ne ridicam cu un ochi de lant si intoarcem lucru:



R2A: Facem un piciorus dublu in urmatorul ochi de pe randul 1,un ochi de lant iar un piciorus dublu ,iar un ochi de lant pana la capatul randului 2 unde ar trebui sa avem in total 9 picioruse duble despartite de 9 ochiuri de lant,numarand si ochiul de lant pe care l-am facut inainte de a intoarce lucru:
ATENTIE!!! Ultimul piciorus dublu se va realiza in cel de-al 3-lea ochi de lant pe care l-am facut la inceputul randului nr 1!

R3A - Ne ridicam cu 5 ochiuri de lant din care 3 vor fi considerate primul piciorus dublu iar 2 vor fi ochiurile separatoare dintre piciorusele duble  si intoarcem lucru:
Continuam sa facem un piciorus dublu in dreptul piciorusului dublu de pe randul anterior apoi 2 ochiuri de lant.
ATENTIE!!! Se vor lucra picioruse duble numai in dreptul picioruselor duble de pe radul anterior
Astfel la capatul acestui rand vom avea 9 picioruse duble separate intre ele de 9 grupuri a cate 2 ochiuri de lant:
Inchidem acest rand cu un piciorus alunecat in dreputl celui de al 4-lea ochi liber de pe randul de lucru.
Lucram mai apoi 3 picioruse alunecate pe randul de lucru si  ne ridicam cu 3 ochiuri de lant.
R4A- Intoarcem randul si vom face la fel ca la randul anterior cate un piciorus dublu in dreptul piciorusului dublu de pe randul anterior iar intre ele cate 3 ochiuri de lant:
R5A  Facem un ochi de lant si intoacem lucru. Acum vom lucra in fiecare arc care s-a format intre piciorusele duble,cate un piciorus scurt,3 picioruse duble si inca un piciorus scurt.
Repetam acest pas inca de 8 ori pana la capatul randului si ne prindem de randul de lucru cu un piciorus alunecat.

Acum pentru a continua cu cea de a doua floare este simplu. Veti urma intocmai pasii de la ce v-am explicat pana acum singura diferenta va fi la inceputul randurilor 1,3 si 5 va trebui sa va prindeti cu cate un piciorus alunecat de floarea de dinainte,
De ex: La randul 1 dupa cele 3 ochiuri de lant va prindeti cu un piciorus alunecat de coama ultimului ornament de la floarea dinainte
La randul 3 ,dupa primele 3 ochiuri de lant va trebui sa ne prindem de coama arcului de la floarea anterioara{Aici cred ca va trebui sa vedeti unde se potriveste lucrul dvs}
La randul 5 in locul ochiului de lant pentru intoarcere veti face un piciorus alunecat in coama ornamentului din dreptul lui.

Pentru colt va trebui sa fac eu cateva probe inainte de a va da o solutie ,insa teoretic ar trebui sa fie cam la fel doar ca in loc de 9  ar trebui sa fie 12. Dar acest lucru este un rezultat teoretic. Voi veni eu cu un update cand voi avea solutia.

Pentru partea B este mai simplu de aceea nu voi mai exemplifica cu fotografii



R1B- Vom face la inceput 5 ochiuri de lant din care 3 vor tine locul unui piciorus dublu iar 2 vor fi ochiurile separatoare intre piciorusele duble. Facem un piciorus dublu in cel de al 3-lea ochi de pe randul de lucru. Continuam facand 2 ochiuri de lant si un piciorus dublu in cel de al 3 ochi de pe randul de lucru pana cand ajungem la capatul randului.
R2B - Ne ridicam cu un ochi de lant si vom face cate un piciorus scurt in dreptul ochiurilor de lant de pe randul anterior. In dreptul piciorusului dublu vom face un piciorus scurt 3 ochiuri de lant si un alt piciorus scurt in acelasi punct in care l-am facut si pe cel dinaintea ochiurilor de lant. Continuam pana cand completam randul.

Acestea au fost explicatiile pe care eu le-am gasit pentru aceasta schema. Daca voi gasiti vre-o diferenta intre explicatiile mele si cele din schema ,va rog sa imi scrieti un comentariu sub aceasta postare sau pe facebook,in felul acesta vom putea da mai departe informatia corecta.

Schema pe care eu v-am explicat-o apartine unei alte persoane ,Nilsa Souza ,de aceea eu am facut doar o traducere estimativa a schemei.
Fotografiile din timpul explicatiilor imi apartin asa ca va rog daca doriti sa le salvati sau sa le distribuiti mai departe ,sa fie insotite de link-ul de la acest blog,respectandu-mi astfel efortul pe care l-am depus pentru a face acest tutorial din fotografii.

Va multumesc tuturor pentru vizita de pe blog si pana data viitoare va urez spor la crosetat!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu