vineri, 12 aprilie 2019

Botosei crosetati -Model 1

Buna seara ,tuturor cititoarelor blogului meu!
In seara asta as vrea sa vorbim putin despre botoseii la care eu v-am facut un tutorial in urma cu cateva sapatamani.


Pentru ca in urma publicarii tutorialului ati avut foarte multe intrebari in ceea ce priveste acest model,am decis sa va scriu pe blog si sa nu fac un video aparte pentru ca mie personal nu prea imi plac acest gen de clip si intotdeauna ramane ceva nespus.

Una din cele mai frecvente intrebari pe care mi le-ati pus a fost in legatura cu randul numarul 2 de la talpa. 
Care este ratiunea acelui rand si cum se modifica el in functie de marimea botoselului?
Aici o sa va spun ca motivul pentru care am facut acel rand din 3 tipuri de picioruse diferite este acela ca talpa copilului are exact aceasta forma. Mai ingust la calcai si mai lat inspre varf.


. In concluzie motivul pentru care fac randul nr 2 asa este pentru ca vreau ca forma talpii botoselului sa fie asemanatoare cu cea a piciorusului copilului.
Cum modificam randul nr 2 de la talpa?
Acest lucru se face foarte usor. In momentul in care incepem un botosel ,facem initial un anumit numar de ochiuri. In cazul tutorialului meu 12. Din acestia 12 primul si ultimul sunt ochiurile in care se va inmulti ceea ce inseamna ca pe mijloc ne raman doar 10.
 Acest numar -10- il impart la 3

10:3=3 rest 1

In multe cazuri impartirea va da cu rest asa ca ,acest rest il vom pune la inceput. De exemplu eu am rest 1 ceea ce inseamna ca voi pune acel ochi in plus in prima parte a secventei. Dupa cele 2 inmultiri consecutive voi face 3 picioruse scurte + inca 1 (restul )
In cazul in care incepeti,sa zicem cu 13 ochiuri de lant,partea din mijloc va fi de 11. Cum faceti in cazul acesta? 
11:3=3 rest 2
Aici restul se imparte si el. Un ochi la prima parte (cea formata de piciorusele scurte  ) si celalat ochi la partea a doua ( cea formata de jumatatile de piciorus  )

Astfel se procedeaza la oricare numar il veti pune la inceputul talpii.

Cum facem o marime mai mare (mica) de botosei?

Aceasta intrebare este mult mai frecvent intalnita si nu numai la acesti botosei ci in general. Asa ca voi raspunde si aici asa cum am facut-o si in alte postari sau in alte comentarii. Eu nu am tipar fix. Totul depinde de mai multi factori care nu sunt identici de la caz la caz: mana dvs de lucru,firul folosit sau croseta folosita.
Mereu am considerat ca nu se poate copia fidel nici un alt produs indiferent ca il faci dupa un tutorial explicat pas cu pas  (de ex. cele pe care vi le ofer eu.). De aceea nu va pot da un sablon fix dupa care sa faceti o anume marime de botosei. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa faceti probe fie dupa talpa copilului fie dupa sabloane orientative pe care le gasiti pe net. Eu o sa va las aici ,mai jos sablonul dupa care imi iau eu reperele,insa nu este obligatoriu sa il folositi numai pe acesta.


Cam acestea au fost cateva lamuriri in ceea ce priveste acest model de botosei. 
Daca mai aveti intrebari ,altele decat cele la care am raspuns deja,va rog sa nu ezitati sa mi le puneti. Voi incerca sa raspund la fiecare in parte in limita cunostintelor de care dispun si eu.

Iar daca ati nimerit din intamplare pe acest blog si nu ati vazut inca tutorialul la botoseii despre care v-am vorbit pana cum,va las chiar acum link catre acel tutorial :



Inainte sa inchei as vrea sa va multumesc tuturor pentru sustinere ,pentru interactiune si pana data viitoare va urez sa fiti creative si spor la lucru!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu