miercuri, 10 aprilie 2019

Caciulia cu colt - Modelul crosetat


Buna dimineata si bine ati venit pe blogul meu. 
Am decis ca prima postare de pe acest blog sa fie despre caciulita cu colt ,varianta crosetata,tocmai pentru a da cateva lamuriri in ceea ce priveste realizarea ei. 
Pentru cei care nu stiu ,eu am deja un tutorial in care va explic cum se realizeaza caciulita cu colt in varianta tricotata (va las link aici).
Dupa ce am incarcat primul tutorial ,foarte multe dintre voi mi-au cerut un tutorial la varianta crosetata de la aceasta caciulita ,asa ca iata! Astazi vom vorbi exact despre asta.


In tutorial am incercat sa explic cat am putut eu de bine care este metoda mea de a stabili de la inceput numarul de ochiuri necesare pentru a face o caciulita. Asa cum fac in majoritatea proiectelor mele ,si in realizarea acestei caciuli ma voi ajuta de o formula care sa ma ajute sa aflul numarul exact de ochiuri ce trebuiesc puse la inceput pentru a realiza caciula simetrica.:

(X+1) x 6+ 2

Din aceasta formula x va fi numarul de ochiuri pe care il vom lucra la fiecare secventa ,dupa fiecare inmultire sau scadere. Acel +1 va fi doar un piciorus calator pe care il vom inmulti  si scadea la fiecare din cele 6 secvente,
IMPORTANT:
1.La fiecare rand vor fi mereu acelasi numar de ochiuri de la inceput pana la sfarsit,indiferent de inmultire sau scadere
2. In timpul lucrului vor fi mereu 6 parti distincte,despartite de inmultire sau scadere
3.Se va incepe intotdeauna cu numarul necesar de ochiuri ( X ) urmate de o scadere.

Pentru a mari acest model de caciulita aveti 2 variante. Fie lucrati cu un fir mai gros si bineinteles folositi un numar mai mare la croseta ,insa aceasta metoda este limitata pana la o anumita marime de caciulita,fie modificati nr X din formula. De exemplu eu in tutorial l-am inlocuit pe X cu 10 . Daca folositi acelasi tip de fir si aceeasi croseta,pentru a face o caciulita mai mare (de ex pentru 3-6 luni) il veti inlocui pe X cu 11sau cu 12. Aceste masuratori nu sunt standard pentru ca fiecare persoana lucreaza diferit,foloseste un fir diferit si nu se poate face ,dupa parerea mea ,un tipar fix. De aceea eu mereu am zis si ma repet si astazi in aceasta postare ca trebuie sa faceti probe. Faceti un rand ,doua dupa care veti masura. In cazul in care nu aveti copilul langa dvs,puteti cere mamicii copilului o circumferinta a capului sau puteti sa va consultati pe net pentru ca sunt foarte multe tabele care dau dimensiunile aproximative pentru o caciulita.

Eu ma ghidez dupa urmatoarele dimensiuni:

Pentru 0-3 luni se face adancimea de 15-16 cm si circumferinta de 40-42 cm
Pentru 3-6 luni se face adancimea de 16-17 cm si circumferinta de 42-44 cm
Pentru 6-9 luni se face adancimea de 17-18 cm si circumferinta de 44-46 cm
Pentru 9-12 luni se face adancimea de 17-18 cm si circumferinta de 46-47 cm
Pentru 12-18 luni se face adancimea de 18-19 cm si circumferinta de 47-48 cm
Pentru 2-4 ani se face adancimea de 20-22 cm si circumferinta de 48-52 cm


Sper ca am reusit sa va explic foarte clar cum realizez eu aceasta caciulita. In cazul in care mai aveti intrebari ,nu ezitati sa imi scrieti un comentariu.

Pana data viitoare va urez spor la lucru si v-am pupat!
La revedere!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu