miercuri, 17 aprilie 2019



Acest articol il scriu ca o completare a tutorialului pe care l-am facut la rochita mea crosetata cu fustita din tull.
Nu eu am inventat acest model de rochita. Pe net sunt sute poate chiar mii de astfel de modele dar eu am facut acest model dupa placul meu. Am luat o idee de aici,una de dincolo si unite a iesit acest model.
Dupa ce am publicat anul trecut in noiembrie prima rochita,v-a placut foarte mult si mi-ati tot cerut tutorial la ea dar dintr-un motiv sau altul tot am amanat acest moment. Acum a venit si clipa in care ,mult asteptatul tutorial e gata.
Pentru ca in clip incep cu un raglan pentru 0-3 luni si stiu sigur ca o sa ma intrebati care sunt dimensiunile pentru marimi mai mari am decis sa scriu acest articol,in care va voi spune pas cu pas cate ochiuri se pun initial pentru diferite varste.

Asa cum stiti eu sunt o maniaca a formulelor matematice. Ca sa tin minte mai usor unele scheme ,transform ideea intr-o formula matematica. Stiu ca nu este la indemana tuturor acest lucru,dar nu va faceti griji pentru ca voi detalia ''formula''pe intelesul tuturor.

Asadar...formula pe care eu o tin minte pentru a calcula numarul de ochiuri initiale la inceputul fiecarui raglan este : 
(X*6)+4
 Aceasta formula o folosesc pentru a calcula doar lantul inital de ochiuri pe care il fac inainte de primul rand. Apoi aceasta formula o despart pentru a imparti ochiurile in cele 6 parti a raglanului:
(x+1)+1+(x-2)+1+(2x+2)+1+(x-2)+1+(x+1)
Adunarea din paranteza reprezinta numarul de picioruse duble pe care le vom face inainte de fiecare inmultire. Apoi in dreptul acelui 1 vom face inmultirea. Stiu ca e complicat dar voi detalia pe varste in continuare.
LEGENDA PRESCURTARI: 
  • pd-piciorus dublu
  • inmo-inmultire despartita de un ochi de lant (un pd,ochi de lant,pd)

                                           

  • Pentru 0-3 luni il vom inlocui pe X cu 9 ceea ce inseamna ca pentru aceasta varsta lantul initial va avea 58 de ochiuri.

Si vom imparti ochiurile astfel:

10pd+1inmo+7pd+1inmo+20pd+1inmo+7pd+1inmo+10pd

Se va lucra in continuare asa cum va arat in tutorial pana la randul 10.Pentru 0-3 luni latimea bustului trebuie sa fie 21-22 cm,iar lungimea bustului maxim 20 cm. Fustita din tul va avea maxim 25 cm,deci fasia se va taia la dublu lungimii fustitei.

  • Pentru 3-6 luni il vom inlocui pe X cu 10 ceea ce inseamna ca pentru aceasta varsta lantul initial va avea 64 de ochiuri.

Si vom imparti ochiurile astfel:

11pd+1inmo+8pd+1inmo+22pd+1inmo+8pd+1inmo+11pd

Se va lucra in continuare asa cum va arat in tutorial pana la randul 10.Pentru 3-6 luni latimea bustului trebuie sa fie 23 cm,iar lungimea bustului maxim 21 cm. Fustita din tul va avea maxim 25 cm,deci fasia se va taia la dublu lungimii fustitei.
  • Pentru 6-9 luni il vom inlocui pe X cu 11 ceea ce inseamna ca pentru aceasta varsta lantul initial va avea 70 de ochiuri.

Si vom imparti ochiurile astfel:

12pd+1inmo+9pd+1inmo+24pd+1inmo+9pd+1inmo+12pd

Se va lucra in continuare asa cum va arat in tutorial pana la randul 11.Pentru 6-9 luni latimea bustului trebuie sa fie 24 cm,iar lungimea bustului maxim 22 cm. Fustita din tul va avea maxim 27 cm,deci fasia se va taia la dublu lungimii fustitei.
  • Pentru 9-12 luni il vom inlocui pe X cu 12 ceea ce inseamna ca pentru aceasta varsta lantul initial va avea 76 de ochiuri.

Si vom imparti ochiurile astfel:

13pd+1inmo+10pd+1inmo+26pd+1inmo+10pd+1inmo+113pd

Se va lucra in continuare asa cum va arat in tutorial pana la randul 12.Pentru 9-12 luni latimea bustului trebuie sa fie 25 cm,iar lungimea bustului maxim 22 cm. Fustita din tul va avea maxim 27 cm,deci fasia se va taia la dublu lungimii fustitei.

  • Pentru 18luni il vom inlocui pe X cu 13 ceea ce inseamna ca pentru aceasta varsta lantul initial va avea 82 de ochiuri.

Si vom imparti ochiurile astfel:

14pd+1inmo+11pd+1inmo+28pd+1inmo+11pd+1inmo+14pd

Se va lucra in continuare asa cum va arat in tutorial pana la randul 13.Pentru 18 luni latimea bustului trebuie sa fie 26 cm,iar lungimea bustului maxim 23-24 cm. Fustita din tul va avea maxim 30 cm,deci fasia se va taia la dublu lungimii fustitei.


Pentru varstele mai mari de 18 luni , trebuie sa va orientati dupa tabelul de mai jos pentru a afla dimensiunile necesare rochitei pe care o lucrati.
ATENTIE!!!
Toate aceste informatii sunt orientative. Dupa ce ati ales o marime (de preferat cea mai mica din ele) masurati rochia sa vedeti daca dimensiunile corespund celor in tabelul de mai sus. 
Dimensiunile pot varia in functie de fir,croseta si mana de lucru a fiecareia.


Eu personal folosesc aceste scheme pentru a realiza rochitele mele si pana acum ,nu am avut nici un fel de probleme cu marimile rochitelor.

Pentru a vedea restul pasilor care trebuiesc facuti pentru a realiza o astfel de rochita,va invit sa urmariti tutorialul:




P.S. Pentru cele care doresc sa achizitioneze acelasi tull folosit de mine va las link direct de la produs aici . In Romania inca mai caut un distribuitor care comercializeaza acest tip de role si voi edita postarea cand gasesc pentru a va pune link.
P.P.S. In Romania gasiti tull la Comoara Rebeccai ( link aici )

Atat pentru astazi! Pana data viitoare va urez sa fiti creative si v-am pupat!
LA REVEDERE!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu